Thursday 10 November 2011

Ujian

*menangis*

mengenangkan peristiwa yg berlaku tadi dan berlaku semalam..

"Ya Allah berikanlah terus kekuatan bagi diriku ini.. Aku tidak kuat Ya Allah"

musibah datang bertimpa2 dalam 1 masa yang singkat.. 

SubhanaAllah..

Aku tidak terdaya berjuang lagi, aku tidak mampu berhadapan dengan segala tomahan..

Tapi ku gagahkn diriku juaa..

Adakalanya aku terfikir.. Ape kesalahanku yg terdahulu ku lakukan sehingga aku diberi ujian sebegini rupa.. 

*air mata mula membasahi pipiku*

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakan dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakan" [al-baqarah:286]

ayat nie aku pegang sentiasa dalam setiap pe yg berlaku..

tapi..

salahkah kita membuat sesuatu perkara yg baik..

Ya Allah... *sebak*

insan yg bertudung labuh di pandang hina, dicaci, diperlekehkan dan dipersendakan..

jijik kah mereka yg bertudung labuh..

sehingga di caci dan di cela..

berpuas ati kah membuat seseorang itu berasa kecik hati dan kecewa..


Bila kite membuat sesuatu perkara, kite duduk kembali ditempat mereka yg kite kata.. 

rasa sakitnya tu pedihkan.. tapi kenapa mesti kite membuat macam tu pada mereka. 

insan yg bertudung labuh itu tidak mintak duit anda 1 sen pon apth lg meminta belas 

kasihan untuk anda belikan mereka kain untuk membuat tudung labuh.. tidakkan tapi 


kenapa mesti diperlekehkan..


aku rasa sangat2 kecewa dan sedih.. mereka tidak bersalah.. kenapa mesti kite tidak kata 

apa2 pada mereka yg memakai ats dada, baju ketat sampai menampakkan susuk badanny..

mereka yg sedemikian dibangga2kn, dipuja2.. sedangkan mereka yg mengikut suruhan 

Allah s.w.t diperlekehkan dihadapan orang ramai..


Aku perlu kuat.. semakin dekat untuk melangkah ke alam perkahwinan semakin banyak 

rintangan dan ujian yg harusku hadapi..

dengan kekuatan yg aku ade nie doakanlah semoga aku menjadi seorang yg lebih kuat..

lebih yakin dengan pe jua yang aku lakukan dengan nawaitu hanya kerana Allah s.w.t

sekiranya aku dihina lagi.. aku kena kuat pertarungkannya.. inshaAllah


*sebak + menangis*

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment